Funksjoner

 

 


Arkiv

 

Mai 2007 (2)
April 2007 (6)
November 2006 (11)
September 2006 (8)

 


Tove Nilsen - Personlig blogg

 

Geo 5b - Asia

OPPGAVE 5b
Landene i Midtøsten har i århundrer tiltrukket seg turister.
Publiser dine svar på spørsmålen i din weblogg.

a) Hva gjør dette området så interessant?

b) Hvilke faktorer påvirker turismen til dette området?

c) Dersom du er turoperatør, hvilke områder ville du velge som satsningsområder? Begrunn valgene.

d) Ser du noen begrensninger for dine valg? I så fall hvilke?

 

A - Gammel historie. Mye kunst & kultur.

B - Ustabilt. Mye konflikter. Krig. Terror.

C - De forente arabiske emirater. "In-sted", massiv satsning fra emiratene i forhold til turisme, rolig i forhold til terrorisme,konflikter etc

D -

07 Mai 2007  23:48:32   -  Tove Nilsen
   

Geo 5a - Asia

OPPGAVE 5a - Silkveien
En gammel handelsvei fra øst til vest var Silkeveien. I de siste årene har flere turoperatører arrangert reiser langs denne veien.
Publiser dine svar på spørsmålen i din weblogg.

a) Fortell om hvilke rute eller hvilke ruter som kan være aktuelle, og fortell om noen av de viktigste byene/stedene langs veien.

b) Hva gjør Silkeveien attraktiv i dag?

c) Hvilke transportmidler ville du synes var de mest hensiktsmessige her

 

A - Silkeveien var en serie med sammenkoblede ruter gjennom Sentral-Asia og Sør-Asia.  Den kontinentale silkeveien deler seg i en nordlig og en sørlig rute etter at det strakte seg fra de kommersielle sentrene i Nord-Kina. Den nordlige ruten gikk gjennom den bulgarsk-kypcharske sonen til Øst-Europa og Krim, videre over Svartehavet, Marmarahavet og Balkan til Venezia. Den sørlige ruten passerer gjennom Turkestan-Khorasan, gjennom Iran, inn i Mesopotamia og Anatolia til Antiokia i sørlige Anatolia. Her gikk den videre via Middelhavet eller gjennom Levanten inn i Egypt og Nord-Afrika.

B - Kultur & Historie

C - Buss, tog & båt

 

07 Mai 2007  23:37:10   -  Tove Nilsen
   

Geo 4d- Familetur USA

Ekteparet Olsen fra Sande kommer inn i ditt reisebyrå Dreamtours AS. De har vunnet i Lotto og tenker å ta sine voksne barn og barnebarna på 6, 8,14 og 15 år med på en Amerika-reise i mai. De er 6 voksne og 4 barn. Interessene i familien er litt forskjellige. De voksne vil gjerne ha med en del kultur og kunst, og ungdommene vil ha natur og fysiske aktiviteter, og de vil gjerne ha med noe som regnes for kult. De tenker å være borte 3 -4 uker. Foreslå en tur som tilfredsstiller hele familiens krav og begrunn valgene du gjør.

 

Florida!

Kultur- Hemingways koloni-villa, gallerier på Lincoln Road, designerhotellene Delano og Shore Club, Salvador Dali Museum, Florida International Museum,

Natur & fysiske aktiviteter - Islamorada(et paradis for alle som ønsker å bade med delfiner og dra på havfiske), nasjonalparken Everglades(et av verdens største sumpområder), Busch Gardens (Dette er en kombinert fornøyelsespark go dyrepark), havfiske, Ghost Tours ,

Kult- Walt Disney World, Universal Studios,

 

15 April 2007  19:44:55   -  Tove Nilsen
   

Geo 4d- Bryllupsreise USA

OPPGAVE 4d
Du arbeider som reisekonsulent i AS Honeymoon Travel i Sandefjord. Et av dine mest populære reisemål for bryllupsreiser er USA. De fleste av kundene dine ønsker seg en to-ukers tur. Hvor vil du anbefale et ungt brudepar å reise, og hva vil du foreslå for et par som er pensjonister når de gifter seg? Begrunn valgene. Hvordan tenker du deg at en reklameannonse for slike reiser skulle være?

Ungt par- Bil eller motorsykkel tur langs route 66. Med start i Chicago og stopp i LA.

"Hele" USA på 14.dager. Nye steder hver dag. Kultur, shopping, sigthseeing. Alt inkl.

 

Pensjonister-

Cruise med NCL i Caribbean i 2 uker.

Mange opplevelser. Rolig. Samme bosted under hele turen. Trygghet.

 

 

 

15 April 2007  19:25:31   -  Tove Nilsen
   

Den overordnede strategien for Norgeskampanjen i USA er å fokusere på aktiv bransjebearbeiding og presse/PR-aktiviteter for å stimulere til økt etterspørsel etter, og salg av, feriereiser til Norge.
 
 
 
Aktivitetsbeskrivelse:
Forbrukermarkedsføring vil i hovedsak fokusere på direkte salg av deltakernes produkter. Profileringen av Norge vil i hovedsak bli dekket av en større fokusering på bransjebearbeiding, presse og PR-aktiviteter.
 
Tidspunkt: 
Hele året.

Målgruppe: 
Norske reiselivsbedrifter, turoperatører og forbrukere i USA.

Mål og resultat: 
Konkrete markedsføringsaktiviteter med målbare resultater, skreddersydd for det amerikanske markedet og deltakerens målsetning.
Øke antallet amerikanske gjestedøgn i Norge med 5–10 % hvert år i perioden 2007 til 2009 (5 % første året, 5 % andre året, og 10 % tredje året). Dette tilsvarer en total økning på over 75.000 gjestedøgn.
15 April 2007  18:55:56   -  Tove Nilsen
   

Geo 4a- Canada

Smyejakt, elge jakt, hjortejakt, bjørnejakt, kano turer, rideturer, laksefiske,

Opplev naturskjønne Rocky Mountain med vårjakt på bjørn.

Rocky Mountain viser seg her fra sin beste side med sin ville natur, snødekte fjelltopper, varme grønne frodige dalbunner med bekker, elver og små ørretvann. I dette høye fjellandskapet bor vi i en ranch av den gamle sorten med laftet tømmer som ligger idyllisk til ved en elv, i enden av en enslig sandvei. Eller i laftede fangsthytter oppe i fjellsiden..

Du kan velge, litt avhengig av jaktform, om du vil ta turer ut fra ranchen, med ranchen som base. Eller du kan jakte deg frem til de gamle fangsthyttene som ligger strategisk til i Rocky Mountains fjellsider. Det er en spesiell opplevelse å overnatte i de gamle fangsthyttene som fangstmenn gjorde i tidligere tider.

For den som ønsker det kan vi tilby jakt med hest som fremkomstmiddel. For i store deler av området er motoriser ferdsel umulig. Vi bor i fangsthytter, eller under åpen himmel for den som foretrekker spenningen med å lytte etter lyder fra det utrolig viltrike landskapet. Her kan du forvente å både se og høre svartbjørn, grizzlybjørn, elk, moose, deer, mountaingoat og hvis du er riktig heldig, kanskje til og med cougar, ulv eller lynx.

Dette stedet er hva de fleste forbinder med nord-Amerikansk villmark; vakker vill natur, en faunarikdom som overgår all norsk fantasi, rustikke boforhold, ødemark uten moderne innslag og med mulighet for å ta seg frem på den tradisjonelle måten, til hest eller til fots.

Uansett tema for turen, dette vill bli en utrolig naturopplevelse som du aldri glemmer!

15 April 2007  18:51:12   -  Tove Nilsen
   

GEO- oppgave 3B

Holland

  • Et eldre navn på Nederland
  • En region i Nederland, nå delt i de to provinsene Nord- og Sør-Holland

01 April 2007  17:23:55   -  Tove Nilsen
   

Geografi- arb.oppgave 3B- SEINE

SEINE

 

FAKTA:

 

Renner gjennom Frankrike

 

 

Utløp i den Engelske kanal

 

 

776km lang

 

 

470m samlet fall

 

 

Seine er keltisk og betyr: ” Svingete. Den svingete”

Seinen er en av de lengste flodene i verden. Seine ligger i det nordlige Frankrike. Seinens kilder ligger i Saint- Germain- Source- Seine på Plateau de Langres i departementet Cote- d’or. Ved kilden er det anlagt en kunstig grotte, som prydes av en nymfe statue.

 

 

Den renner i nordøstlig retning gjennom byene Troyes, Paris og Rouen ut i den engelske kanal ved Le Havre.

 

 

 

 

I det nedre løp gjennom Ile- de- France har elva sitt lille fall og går gjennom flere meandersvinger. (meander er en elv som renner i buer eller sikk- sakk)

 

 

 

 

Både Paris og Rouen er blant de største havnebyene i Frankrike. Limay og Monterau er 2 andre viktige havnebyer langs kanalen.

 

Turist attraksjoner som Katedralen Notre Dame, det gotiske Sainte-   Chapelle & Palais de Justice ligger i den eldste bydelen av Paris, som igjen ligger på Ile de la Cite. Ile de la Cite er en øy i Seinen.

 

 

En flott måte å få oversikt over Paris på, er å ta en av elvebåtene. En utrolig tur på kveldstid, da byen er lyst opp av alle bygningene.

 

 

 

 

En av de vakreste elvecruisene finner du mellom kulturmetropolen Paris og havnebyene i Normandie. Noe av det enn opplever er fantastisk landskap, vakre strender, historiske byer & mektige borgruiner

 

Kilder:

 

 

 

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Seine

 

 

http://www.reisefeber.no

 

 

http://www.olakari.net

 

 

http://www.escape.no

 

 

 

 

 

 

 

 

01 April 2007  17:19:10   -  Tove Nilsen
   

Exercise 1J
EXERCISE 1j Introduce yourself to your colleagues in writing and to your teacher orally. Follow the instructions below.

Introduce yourself to your colleagues by writing an article in your personal blog. Feel free to visit your colleagues' weblogs and see how they have presented themselves.

Your introduction could include the following:

  • Your name
  • Where you live
  • A short description of your workplace
  • Your interests and hobbies

 

Hi! I'm Tove, living in Stokke whit my brother. I'm close to 30 year. It's a little bit scary. I am study at Treider this year.

28 November 2006  19:10:25   -  Tove Nilsen
   

Exercise 1D
EXERCISE 1d
Commonly confused words
Some words are very similar in meaning, and it is important to know exactly when, where and how you can use them. There are many ways of describing how we go from one place to another. Look at the listing below and by using an online dictionary create one sentence for each of the words in the listing. Post your sentences in your weblog.

  • journey
  • trip
  • flight
  • voyage
  • crossing
  • drive
  • ride
  • tour

 

1. On my JOURNEY from Oslo to Singapore I am doing my home work

2. My friend Nina and my self are going on a TRIP to Amsterdam

3. We all most miss the FLIGHT back to Oslo from Zurich

4. For our group a VOYAGE on "THE WORLD" will be to expensive

5. The shortest way from Moss to Tønsberg is by CROSSING the sea whit BastøyFosen

6. We are going to DRIVE across Europe this Summer

7. If you have a stopover in Copenhagen you should go for a RIDE TO THE tIVOLI

8. My all ready planed TOUR to India is near by

28 November 2006  18:56:58   -  Tove Nilsen
   

Side: 1  2  3  

 


Kontaktinformasjon
Personlig info.  

 


Tove Nilsen [100911]

[Send e-post]


 

 

 


Pers. presentasjon

 

Ingen presentasjon er lagt inn.

Du kan legge inn din egen presentasjon. Klikk deg inn i ditt Oppsett og fyll ut med tekst og bilde.